Onderscheidend zijn vindt Danielle belangrijk. Dingen anders doen dan anderen, positief opvallen. Daar bloeit ze van op! Eruit springen tussen anderen, vraagt de nodige creativiteit, maar er is altijd een manier. In het Rijksmonument Lunet B in Breda gaf ze een toelichting op de inhoud van haar boek. Hoofdmoot: geef echte en oprechte aandacht. Daarmee bind je de klant aan je, die vervolgens jouw ambassadeur wordt. Danielle noemt het onderscheidend verkopen met échte aandacht. Zakendoen in de nieuwe economie vraagt om een eigentijdse manier van verkopen. Danielle: 'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'. Citaat uit haar boek: Bescheidenheid siert de mens maar het verkoopt voor geen meter!
Human2Human staat vol praktische tips hoe nieuwe en bestaande klanten échte aandacht te laten ervaren. Onderscheid je met opvallende offertes, geef een presentje, stuur facturen met een bedankje voor het contact, maak een klagende klant weer blij, verdiep je in klantrelaties en kom met relatiegeschenken die indruk maken. En vooral koester de parels in je klantenbestand, het zijn je supporters en ambassadeurs.
De klant centraal is een gevleugelde term, maar ervaart de klant het ook zo! Het Nationale Klantbelevingsonderzoek 2013-2014 toonde aan dat nog geen 25% van de klanten vindt dat leveranciers boven verwachting presteren. Met name interesse en aandacht schieten tekort. Werk aan de winkel dus!
Danielle introduceert Doelgericht Dansen. Om aan tafel te komen bij potentiële klanten is het tijd om je danspassen in te zetten. Direct contact maken en houden; Zorg voor Aanbevelingen van anderen; Netwerk overal, zowel privé als zakelijk; Spreek! Dé manier om potentiële klanten met jouw expertise kennis te laten maken. Met die dans win je klanten. Leer, deel en groei. Danielle eindigde haar presentatie met de woorden van natuurkundige Alfred Einstein: Tracht niet iemand van succes te zijn, maar probeer liever iemand van waarde te zijn.
Human2Human is een prettig geschreven en inspirerend boek. Praktische tips en beschrijvingen die regelmatig een glimlach teweeg brengen. Een aanrader!
En Danielle maakte de avond van haar boekpresentatie een vreugdendansje, want haar boek stond toen al in de top 10 (6de plaats) van Managementboek.nl. De aanwezigen konden dus met haar proosten op dit mooie resultaat.
Een impressie van de uitreiking!
|
|
|
Uitgever Ina Boer van Van Duuren Management is heel tevreden over het boek dat voorligt |
Het eerste exemplaar is voor het gastvrije B&B op Walcheren: 'Zo'n hotel zie je maar zelden'! |
Ruud van Hecke, regiodirecteur Rabobank Schiphol e.o. en Ineke Smits, virtueel assistent ToeDoe |
|
|
|
Aad van der Star, manager onderwijs advisering en examinering en Machteld Stakelbeek, psycholoog en coach (ZijSpreekt ook) |
Ger Balk (insurance riskmanager), Thijs Verhees (uitgever salesmanagement), Rikkert Walbeek, commercieel adviseur, Eric Bakker (merkenadviseur) |
De Bredames waar Danielle al 9 jaar deel van uitmaakt. Een besloten, sociaal en informeel netwerk! |
|
|
|
De signeersessie en toch even poseren |
Ina Boer en Sandra van der Maarel, organisatieadvies |
Karl Köll, IT-Architeit en Francine Köll, secretaresse |
|
|
|
Marjolijn van Alphen, advocaat en Connie Roozen, belastingadviseur |
Yvette Eimers, accessmentpsycholoog en Jos Verweij, directeur HR-adviesbureau |
En ja ZIJ van ZijSpreekt is trots op sprankelende spreekster Danielle
|
Human2Human is een uitgave van Van Duuren Management en is te koop voor €19.95. Danielle de Jonge boeken voor een enthousiasmerende klantlezing? Vul dan het contactformulier in van ZijSpreekt of bel direct naar 06-53148796.
Marga Miltenburg
juni 2015