Wat is jouw verhaal?
Onderscheidend verkopen met echte aandacht! Onderscheidend verkopen heb je zelf in de hand. Door jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk maken. En door aandacht te hebben voor klanten. Echte aandacht. Want daarmee maak je – zeker in de huidige economie – het verschil. Klanten verwachten steeds meer van leveranciers. Onderscheidende kracht is essentieel, verkooppraatjes maken plaats voor eerlijk zakendoen en persoonlijke interesse. De beste toegevoegde waarde zit niet in de eigenschappen van een product of dienst. Die zit in de menselijke factor. Alle reden dus om daar je voordeel mee te doen!
Hoe ga je te werk?
In mijn presentaties geef ik talloze tips over hoe je onderscheidend kunt zijn. Opvallende manieren van aandacht geven staan daarbij centraal. Uit klanttevredenheidsonderzoeken blijkt al jarenlang dat klanten weggaan omdat ze te weinig aandacht krijgen. De verkopende partij heeft het zelf in de hand om zich te onderscheiden en de mogelijkheden liggen voor het oprapen. Ik wil laten zien hoe makkelijk het is om op een onverwacht moment, met een onverwachte boodschap en op een onverwachte manier echte aandacht te geven aan klanten. Zowel om ze te vinden, te hebben en te houden.
Wat fascineert je?
Het verkoopproces. Mijn klanten zijn veelal ondernemers en professionals in de zakelijke dienstverlening. Mijn expertise is 'sales voor non-sales' zeg ik wel eens. Want het zijn stuk voor stuk mensen die geweldig zijn in hun vak en er vervolgens voor moeten zorgen dat ze een goed gevulde opdrachtenportefeuille hebben. Voor mij persoonlijk is het niet anders: als ondernemer sta ik ook met mijn voeten in de klei als het gaat om verkopen. Wat ik graag wil meegeven: je hebt de mogelijkheid om succesvol klanten te vinden, hebben en houden zelf in de hand. Sterker nog, de kansen (en omzet) liggen vaak voor het oprapen!
Wat kun je betekenen?
In mijn trainingspraktijk en bij presentaties merk ik dat veel mensen worstelen met acquisitie, verkoop en relatiebeheer. Vragen als 'Hoe kom ik aan tafel', 'Hoe blijf ik op het netvlies van (potentiële) klanten staan' en 'Hoe zorg ik dat klanten daadwerkelijk geraakt worden door emotionele klantbeleving' zijn bijna altijd vaste prik. En die worsteling is zonde, vind ik. Verkopen is namelijk niet lastig. Het gaat om het vinden van de juiste aanpak die past bij jou en jouw (potentiële) klant. Dan wordt verkopen leuk en slaag je erin succesvol(ler) te zijn. En vinden doen we het. Altijd! Of het nu gaat om slimme acquisitie, klantervaringen onvergetelijk maken of het creëren van supporters en ambassadeurs. Genoeg boeiends te doen.
Waarin onderscheid jouw aanpak?
Ik ben nuchter, breng de boodschap met humor en ik ben vooral heel erg praktisch. Want dan kun je er meteen iets mee gaan doen!
Daniëlle de Jonge boeken voor een lezing of presentatie? Vul dan het contactformulier in of bel met ZijSpreekt 06-53148796.
« terug | deel dit artikel op: |
Impressie van 15de editie Vrouw in de Media Awards op 080324 bij Beeld en Geluid in Hilversum. Presentatie: Janneke van Heugten en Marga Miltenburg
Impressie van uitreiking regionale Vrouw in de Media Awards 2023 aan de winnaars bij regionale omroepen door initiatiefnemers Janneke van Heugten en Marga Miltenburg.
"Erg leerzaam, heel spannend, rustiger praten, sjaal afdoen als ik presenteer, kort en bondig zijn". Enkele reacties van vier deelneemsters na een dag hard werken aan hun presentatie op het podium. Kasteel Woerden is de vaste locatie van de training Sprankelend Presenteren van ZijSpreekt. Bekijk de impressie.